251. Médium je poselství.
252. Všechna média jsou rozšířením lidských schopností.
253. Kniha je extenzí paměti.
254. Počítač je extenzí technologie.
255. Technologie mění smyslovou rovnováhu.
256. Zkreslení, které způsobuje zaujatost každého média, je mnohem závažnější než vědomá lež.
257. Technická reprodukce nejen znehodnocuje originál, ale transformuje samotné vnímání reality.
258. Nové vidění je sériové, fragmentární, mechanické.
259. Kurátorství je tvoření algoritmů.
260. Reprodukce mění hodnotu a vnímání uměleckého díla.
261. V umění, oproti všeobecnému přesvědčení, není médium pouze prostředníkem.
262. Umělecké dílo je ve věku své technické reprodukovatelnosti vystaveno nebývalému riziku trivializace.
263. Pasivizace diváka, politizace pozornosti.
264. Méně detailu, více zapojení.
265. Snížit kultuře práh.
266. Přístup ke kultuře je údajně základní lidské právo, překvapivě však nebývá vyžadováno.
267. Demokratizace tvorby těší pouze profesionálky.
268. Přechod od rituálu k politice.
269. Elektřina, podobně jako Instagram, přetváří a restrukturalizuje vzorce společenské vzájemné závislosti.
270. Sociální sítě nešíří obsah – formují naše myšlení, vztahy a identitu.
271. Umění vlažného média.
272. Malba referující k malbě.
273. Na současné umění se díváme jako do zpětného zrcátka.
274. Remix, kánon, kanón.
275. Umění jako myšlenku, nikoli jako objekt, unesla teorie umění.
276. Konečně odklonění od tradičních řemeslných dovedností a technické virtuozity
277. Postřemeslné umění chutná jako holínka v oku.
278. Jak tvoříme barvy, jak je distribuujeme a jak je vnímáme?
279. Barva už není nositelem významu, ale formou reprodukované informace.
280. Barva je kód, volba z menu, slider nebo hexadecimální hodnota.
281. Odtržení barvy od těla, fyzična a emocionality – stává se znakem, informací, volbou bez hmoty.
282. Naše barvy jsou dnes převážně elektronické.
283. Elektronická barva je nestálá, proměnlivá, závislá na zařízení, jasu, okolním světle.
284. U digitálního umění jsou všechny kopie neautenticky stejné.
285. Vaporwave, kánon, kanón!
286. Proces, kdy se data, soubory nebo obsah načítají.
287. Ikonka života v podobě rotujícího kolečka.
288. Ikonka „bufferingu“ jako ironický komentář.
289. Neoriginální digitální nejistoty.
290. Sériová výroba jako estetický princip.
291. Petting
292. # Plot settings
293. fig, ax = plt.subplots(figsize=(10, 6))
294. ax.axis(‘off’)
295. column_labels = [“Téma”, “Walter Benjamin”, “Marshall McLuhan”] table = ax.table(cellText=table_data, colLabels=column_labels, loc=’center’, cellLoc=’left’)
296. table.scale(1.2, 2)
297. plt.title(“Srovnání: Walter Benjamin vs. Marshall McLuhan”, fontsize=14, weight=’bold’, pad=20)
298. plt.tight_layout()
299. plt.show()
1,000,000 years, 1,000 likes: 250-300 (Petr Dub)
- 2025House of Fun a mětí (Milena Bartlová)
- 20251,000,000 years, 1,000 likes: 250-300 (Petr Dub)
- 2024Dvě německá slova v českém veřejném prostoru (Petr Agha)
- 2024Monografie Oddělení malby (Petr Dub)
- 2023Chirurg, interpret a mág v pohybu napínání (Andrea Průchová Hrůzová)
- 2023Slovník problémů (Václav Hájek)
- 2023Manifesty, nebo aforismy (Marek Meduna)
- 2023Asymetrická rovnice (Tereza Jindrová)
- 20221,000,000 years, 1,000 likes: 200-250 (Petr Dub)
- 2022Bůh si to žádá (Lenka Sýkorová)
- 20221,000,000 years, 1,000 likes: 150-200 (Petr Dub)
- 2022Dvojí stavy v obrazobjektech Petra Duba (Jiří Ptáček)
- 2022Nepropadat Nietzschemu. Nepropadat ničemu. (Jan Kudrna)
- 20221,000,000 years, 1,000 likes: 50-100 (Petr Dub)
- 20211,000,000 years, 1,000 likes: 0-50 (Petr Dub)
- 2021Knihovna vzorů (Milan Mikuláštík)
- 2020Věty po konceptuálním umění (Adam Štěch)
- 2020Věty po konceptuálním umění (Petr Dub)
- 2020Do hajzlu, nevidíš, že všichni umřeme (Michal Novotný)
- 2020Tabula Rasa Breach (Domenico de Chirico)
- 2019Absence (Petr Brožka)
- 2019Amoce / The Eye Is Black / Black Eye (Marcel Fišer)
- 2018White Over (Tomáš Knoflíček)
- 2018Naše galerie (Hynek Látal & Petr Dub)
- 2018Projektivní test (Pavel Kubesa)
- 2017Do dichotomie obrazu (Edith Jeřábková)
- 2017Reality Box? (Petr Agha)
- 2017Výběr ze svislé tvorby (Markéta Žáčková)
- 2016O obrazu, jeho formě a podivných názvech (Nina Michlovská & Petr Dub)
- 2016Nuance barvy v architektuře (Vendula Hnídková)
- 2016Kolonie svobody - Možnosti Nového národního stylu (Monika Čejková)
- 2016Šťastní a veselí (Tomáš Knoflíček)
- 2016Domovní znamení (Tereza Jindrová)
- 2015Deník přeživší (Ondřej Chrobák)
- 2015Estetika svádění (Petr Vaňous)
- 2014Další ze způsobů, jak nevytvářet obrazy (Marcel Fišer)
- 2014Matěj Al-Ali, Petr Dub a Tomáš Moravec (Nina Michlovská)
- 2013Nekonečný myslivec a samolibý kartograf (Petr Dub & Marika Kupková)
- 2013Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě (Petr Dub)
- 2013Stezka odvahy napříč suburbií (Nina Michlovská)
- 2012Pole Position (Pavel Netopil)
- 2012Okolo čeho se motáme? (Marika Kupková)
- 2011Magnus - Petr Dub (Tomáš Pospiszyl)
- 2011Artlist (Václav Hájek)
- 2011Q&A - Interview (Irena Satkeová)
- 2011Aluzivní malba-objekt (Vlasta Čiháková Noshiro)
- 2011Polohy současné abstrakce (Olga Malá)
- 2011Kustodka (Marika Kupková)
- 2011Dvojí kód kustodky (Petr Vaňous)
- 2011Pozor na ženy v galeriích (Tomáš Pospiszyl)
- 2011Kustodka - Start Up (Sandra Baborovská)
- 2011Unframed & Reframed (Tomáš Pospiszyl)
- 2011Velké ambice (Jiří Ptáček)
- 2010The International Sovereign European Art Prize (SEAP)
- 2010Cyklus Transformers (Petr Dub)
- 2010Portfolio (Kateřina Tučková)
- 2010Unframed (Petr Dub)
- 2009Reframed (Jiří Valoch)
- 2009Oddělení malby (Jan Zálešák)
- 2009Reframed - House OF Dublon (Jan Zálešák)
- 2009Unframed (Michal Pěchouček)
- 2009Unframed (Milan Houser)
- 2008CZ / SK (Richard Adam)
- 2007Obraz jako vizuální a prostorový artefakt (Milan Salák)
- 2007Obraz jako vizuální a prostorový artefakt (Petr Dub)
- 2007Zlínský salón mladých (Václav Mílek)
- 2007Léčba neklidem (Martin Mikolášek)
- 2006Generátor všech faktů (Lorem Ipsum)