Asymetrická rovnice (Tereza Jindrová)
Výstava Asymetrická rovnice v galerii Etcetera je první společnou výstavní prezentací Jany Bernartové a Petra Duba. Ačkoli se jejich individuální tvorba dlouhodobě soustředí na zkoumání odlišných mediálních domén, kdy Petr se věnuje ohledávání malby, respektive obrazu-jako-objektu a role jeho kontextu, a Jana analyzuje nová média a digitální sféru se zvláštním zájmem o povahu a teorii barev, oba spojuje silně konceptuální uvažování a (přinejmenším zdánlivý) formální minimalismus. Společnými jmenovateli na stávající výstavě je také určitá spekulativnost, opacita a hra s těmi, kdo jejich díla recipují.
Cyklus kruhových reliéfů (213,81 Kg (Potentiální příčiny a tipy)) Petra Duba multiplikuje monumentalizovaný „tah štětce“ a fetišizaci malířského rukopisu nahrazuje mechanickou reprodukovatelností. Ta ale současně umožňuje rozehrát sérii variací, které čtení „abstraktního obrazu“ komplikují, respektive kontaminují „vnějšími“ významy a symbolikou. Metalická, vizuálně atraktivní barevnost vytváří proměnlivost diváckého zážitku z identického odlitku v závislosti na světle a úhlu pohledu. Zároveň intenzita barvy koresponduje s neviditelnou a přitom zásadní skutečností, že jednotlivé odlitky mají i přes svou domnělou identičnost váhové rozpětí od 12 do 41 Kg. Integrální součástí jednotlivých děl jsou také názvy evokující emocionální a existenciální stavy spojené zejména s individuální (zejména mužskou) identitou a sebepřijetím. Ptají se: Cítíte se bezdůvodně staře, šíleně, špatně, prázdně, tlustě, mužně, chlapecky, jako toy, LOL? Dub všemi těmito vrstvami zpochybňuje jednoznačné čtení jednotlivých částí cyklu a ukazuje, že jeden pohled nestačí – věci jsou jinak než se na první pohled zdálo.
Jana Bernartová oproti doslovné těžkosti Dubových reliéfů vnáší do výstavy efemérní, téměř nehmotný prvek vůně. Navazuje na svoje dlouholeté zkoumání povahy (digitální) barvy, respektive hyperbarvy, kterou pro ni ztělesňuje zejména RGB modrá (digitálně zapisovaná +0 0 255), překrývající se s historicky významově bohatým ultramarínem. Unikavou povahu barvy se ovšem Bernartová tentokrát pokusila remediovat synestetickým a současně výsostně subjektivním způsobem – tedy transformací „esence“ této modré do originálního parfému (jenž vznikl ve spolupráci s xxx). Jedinečná modrá vůně je vsazena do subtilní instalace s laboratorním sklem umožňující interakci s publikem. Zároveň ale prostupuje prostorem galerie a dřív než se dostaví zrakový vjem, ovlivňuje naše vnímání, možná i naše emocionální naladění. Znejistění a současně aktivizaci smyslů pak ještě posiluje světelná instalace.
Výstava Asymetrická rovnice je tak především o tom, co na první pohled nevidíme – o snaze dát vzniknout nečekaným ekvivalencím, ale také si na druhé straně uvědomit nesouměřitelnost podstat i sebepodobnějších věcí. Umělecké hledání tu tedy symbolicky koresponduje s prostou a přece od dané výstavy neodmyslitelnou skutečností, že vystavující jsou zároveň životní partneři.
- 2025House of Fun a mětí (Milena Bartlová)
- 20251,000,000 years, 1,000 likes: 250-300 (Petr Dub)
- 2024Dvě německá slova v českém veřejném prostoru (Petr Agha)
- 2024Monografie Oddělení malby (Petr Dub)
- 2023Chirurg, interpret a mág v pohybu napínání (Andrea Průchová Hrůzová)
- 2023Slovník problémů (Václav Hájek)
- 2023Manifesty, nebo aforismy (Marek Meduna)
- 2023Asymetrická rovnice (Tereza Jindrová)
- 20221,000,000 years, 1,000 likes: 200-250 (Petr Dub)
- 2022Bůh si to žádá (Lenka Sýkorová)
- 20221,000,000 years, 1,000 likes: 150-200 (Petr Dub)
- 2022Dvojí stavy v obrazobjektech Petra Duba (Jiří Ptáček)
- 2022Nepropadat Nietzschemu. Nepropadat ničemu. (Jan Kudrna)
- 20221,000,000 years, 1,000 likes: 50-100 (Petr Dub)
- 20211,000,000 years, 1,000 likes: 0-50 (Petr Dub)
- 2021Knihovna vzorů (Milan Mikuláštík)
- 2020Věty po konceptuálním umění (Adam Štěch)
- 2020Věty po konceptuálním umění (Petr Dub)
- 2020Do hajzlu, nevidíš, že všichni umřeme (Michal Novotný)
- 2020Tabula Rasa Breach (Domenico de Chirico)
- 2019Absence (Petr Brožka)
- 2019Amoce / The Eye Is Black / Black Eye (Marcel Fišer)
- 2018White Over (Tomáš Knoflíček)
- 2018Naše galerie (Hynek Látal & Petr Dub)
- 2018Projektivní test (Pavel Kubesa)
- 2017Do dichotomie obrazu (Edith Jeřábková)
- 2017Reality Box? (Petr Agha)
- 2017Výběr ze svislé tvorby (Markéta Žáčková)
- 2016O obrazu, jeho formě a podivných názvech (Nina Michlovská & Petr Dub)
- 2016Nuance barvy v architektuře (Vendula Hnídková)
- 2016Kolonie svobody - Možnosti Nového národního stylu (Monika Čejková)
- 2016Šťastní a veselí (Tomáš Knoflíček)
- 2016Domovní znamení (Tereza Jindrová)
- 2015Deník přeživší (Ondřej Chrobák)
- 2015Estetika svádění (Petr Vaňous)
- 2014Další ze způsobů, jak nevytvářet obrazy (Marcel Fišer)
- 2014Matěj Al-Ali, Petr Dub a Tomáš Moravec (Nina Michlovská)
- 2013Nekonečný myslivec a samolibý kartograf (Petr Dub & Marika Kupková)
- 2013Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě (Petr Dub)
- 2013Stezka odvahy napříč suburbií (Nina Michlovská)
- 2012Pole Position (Pavel Netopil)
- 2012Okolo čeho se motáme? (Marika Kupková)
- 2011Magnus - Petr Dub (Tomáš Pospiszyl)
- 2011Artlist (Václav Hájek)
- 2011Q&A - Interview (Irena Satkeová)
- 2011Aluzivní malba-objekt (Vlasta Čiháková Noshiro)
- 2011Polohy současné abstrakce (Olga Malá)
- 2011Kustodka (Marika Kupková)
- 2011Dvojí kód kustodky (Petr Vaňous)
- 2011Pozor na ženy v galeriích (Tomáš Pospiszyl)
- 2011Kustodka - Start Up (Sandra Baborovská)
- 2011Unframed & Reframed (Tomáš Pospiszyl)
- 2011Velké ambice (Jiří Ptáček)
- 2010The International Sovereign European Art Prize (SEAP)
- 2010Cyklus Transformers (Petr Dub)
- 2010Portfolio (Kateřina Tučková)
- 2010Unframed (Petr Dub)
- 2009Reframed (Jiří Valoch)
- 2009Oddělení malby (Jan Zálešák)
- 2009Reframed - House OF Dublon (Jan Zálešák)
- 2009Unframed (Michal Pěchouček)
- 2009Unframed (Milan Houser)
- 2008CZ / SK (Richard Adam)
- 2007Obraz jako vizuální a prostorový artefakt (Milan Salák)
- 2007Obraz jako vizuální a prostorový artefakt (Petr Dub)
- 2007Zlínský salón mladých (Václav Mílek)
- 2007Léčba neklidem (Martin Mikolášek)
- 2006Generátor všech faktů (Lorem Ipsum)