Tabula Rasa Breach (Domenico de Chirico)
Otevřeme list a předpokládejme jeho naplnění i prázdnotu. Předpokládejme, že je černý stejně jako bílý – to je podstata a cíl této výstavy, která se zabývá nejednoznačností.
Společný stylistický přístup spojuje práci obou umělců Petra Duba a Josefa Mladějovského. Lépe řečeno společné expresivní prvky jako minimalistické formy překrývají hranice obrazu a objektu. Je to malba, která vytváří objekt, nebo se v jeho pozici sama nachází?
Oba autoři prostřednictvím výstavy s názvem Tabula Rasa Breach spojují své dovednosti, aby pokročili a mohli se věnovat zkoumání vlastní práce, která ústí do spletence společného díla reprezentovaného pojmem – sloup. A právě zde se nachází výše zmíněná víceznačnost a porušení konceptu “tabula rasa“. Nejde o samotnou práci umělců, ale o definici možností společného elementárního výzkumu.
Vakuum. Téměř nezřetelná všudypřítomnost plného a prázdného. Narušení prázdnoty, která neustále připomíná to, co leží za ní, nebo před ní. To jsou pojmy, které jsou patrné v práci Petra Duba. „Bílý list,“ který pramení z opakujících se objektů a naopak, cyklické zacházení s objekty. Obsedantní forma a opakované tahy štětcem vedou ke stavu fúze, ve kterých se malba stává objektem a materiál se stává formou.
Práce Josefa Mladějovského se naopak zaměřuje zejména na koncept pravdy. Na právo sdělení pravdy prostřednictvím uměleckého díla, či v rámci předpokládaného záměru, že se tak stane. Víceznačnost přetrvává ve hře s pravdou samotnou. Zneužití pravdy a její pokřivení může vést k nivelizaci její síly i podstaty. Boj za pravdu o současném světě se zdá drolit v době, která překypuje nejasností.
Sloupy vyrůstají z tohoto substrátu mnohoznačnosti, ve kterém se formy reformují a koncept zpochybňuje tváří v tvář své historické platnosti. Sloupy, do kterých umělci vkládají minulost, šeptají vlastní archetypy a rozdrobují základní události vývoje civilizace. Autoři parafrázují fundamentální historii humanity, vytvářejí sochy evoluce ateistických principů a zpochybňují současnost. Odpovědí jim nejsou přímo díla sloužící jako orákulum budoucnosti, ale spíše pilíře, které mohou být čteny odspoda nahoru či opačně – v nekonečném procesu konstrukce a dekonstrukce nových jazyků, znovuobjevených znaků a opakovaného konceptu “tabula rasa”.
- 2025House of Fun a mětí (Milena Bartlová)
- 20251,000,000 years, 1,000 likes: 250-300 (Petr Dub)
- 2024Dvě německá slova v českém veřejném prostoru (Petr Agha)
- 2024Monografie Oddělení malby (Petr Dub)
- 2023Chirurg, interpret a mág v pohybu napínání (Andrea Průchová Hrůzová)
- 2023Slovník problémů (Václav Hájek)
- 2023Manifesty, nebo aforismy (Marek Meduna)
- 2023Asymetrická rovnice (Tereza Jindrová)
- 20221,000,000 years, 1,000 likes: 200-250 (Petr Dub)
- 2022Bůh si to žádá (Lenka Sýkorová)
- 20221,000,000 years, 1,000 likes: 150-200 (Petr Dub)
- 2022Dvojí stavy v obrazobjektech Petra Duba (Jiří Ptáček)
- 2022Nepropadat Nietzschemu. Nepropadat ničemu. (Jan Kudrna)
- 20221,000,000 years, 1,000 likes: 50-100 (Petr Dub)
- 20211,000,000 years, 1,000 likes: 0-50 (Petr Dub)
- 2021Knihovna vzorů (Milan Mikuláštík)
- 2020Věty po konceptuálním umění (Adam Štěch)
- 2020Věty po konceptuálním umění (Petr Dub)
- 2020Do hajzlu, nevidíš, že všichni umřeme (Michal Novotný)
- 2020Tabula Rasa Breach (Domenico de Chirico)
- 2019Absence (Petr Brožka)
- 2019Amoce / The Eye Is Black / Black Eye (Marcel Fišer)
- 2018White Over (Tomáš Knoflíček)
- 2018Naše galerie (Hynek Látal & Petr Dub)
- 2018Projektivní test (Pavel Kubesa)
- 2017Do dichotomie obrazu (Edith Jeřábková)
- 2017Reality Box? (Petr Agha)
- 2017Výběr ze svislé tvorby (Markéta Žáčková)
- 2016O obrazu, jeho formě a podivných názvech (Nina Michlovská & Petr Dub)
- 2016Nuance barvy v architektuře (Vendula Hnídková)
- 2016Kolonie svobody - Možnosti Nového národního stylu (Monika Čejková)
- 2016Šťastní a veselí (Tomáš Knoflíček)
- 2016Domovní znamení (Tereza Jindrová)
- 2015Deník přeživší (Ondřej Chrobák)
- 2015Estetika svádění (Petr Vaňous)
- 2014Další ze způsobů, jak nevytvářet obrazy (Marcel Fišer)
- 2014Matěj Al-Ali, Petr Dub a Tomáš Moravec (Nina Michlovská)
- 2013Nekonečný myslivec a samolibý kartograf (Petr Dub & Marika Kupková)
- 2013Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě (Petr Dub)
- 2013Stezka odvahy napříč suburbií (Nina Michlovská)
- 2012Pole Position (Pavel Netopil)
- 2012Okolo čeho se motáme? (Marika Kupková)
- 2011Magnus - Petr Dub (Tomáš Pospiszyl)
- 2011Artlist (Václav Hájek)
- 2011Q&A - Interview (Irena Satkeová)
- 2011Aluzivní malba-objekt (Vlasta Čiháková Noshiro)
- 2011Polohy současné abstrakce (Olga Malá)
- 2011Kustodka (Marika Kupková)
- 2011Dvojí kód kustodky (Petr Vaňous)
- 2011Pozor na ženy v galeriích (Tomáš Pospiszyl)
- 2011Kustodka - Start Up (Sandra Baborovská)
- 2011Unframed & Reframed (Tomáš Pospiszyl)
- 2011Velké ambice (Jiří Ptáček)
- 2010The International Sovereign European Art Prize (SEAP)
- 2010Cyklus Transformers (Petr Dub)
- 2010Portfolio (Kateřina Tučková)
- 2010Unframed (Petr Dub)
- 2009Reframed (Jiří Valoch)
- 2009Oddělení malby (Jan Zálešák)
- 2009Reframed - House OF Dublon (Jan Zálešák)
- 2009Unframed (Michal Pěchouček)
- 2009Unframed (Milan Houser)
- 2008CZ / SK (Richard Adam)
- 2007Obraz jako vizuální a prostorový artefakt (Milan Salák)
- 2007Obraz jako vizuální a prostorový artefakt (Petr Dub)
- 2007Zlínský salón mladých (Václav Mílek)
- 2007Léčba neklidem (Martin Mikolášek)
- 2006Generátor všech faktů (Lorem Ipsum)