Hello, Marshall! (GALERIE NOVÁ SÍŇ)

Kurátor: Detlef Holz
Více o cyklu…

251. Médium je poselství.

252. Všechna média jsou rozšířením lidských schopností.

253. Kniha je extenzí paměti.

254. Počítač je extenzí technologie.

255. Technologie mění smyslovou rovnováhu.

256. Zkreslení, které způsobuje zaujatost každého média, je mnohem závažnější než vědomá lež.

257. Technická reprodukce nejen znehodnocuje originál, ale transformuje samotné vnímání reality.

258. Nové vidění je sériové, fragmentární, mechanické.

259. Kurátorství je tvoření algoritmů.

260. Reprodukce mění hodnotu a vnímání uměleckého díla.

261. V umění, oproti všeobecnému přesvědčení, není médium pouze prostředníkem.

262. Umělecké dílo je ve věku své technické reprodukovatelnosti vystaveno nebývalému riziku trivializace.

263. Pasivizace diváka, politizace pozornosti.

264. Méně detailu, více zapojení.

265. Snížit kultuře práh.

266. Přístup ke kultuře je údajně základní lidské právo, překvapivě však nebývá vyžadováno.

267. Demokratizace tvorby těší pouze profesionálky.

268. Přechod od rituálu k politice.

269. Elektřina, podobně jako Instagram, přetváří a restrukturalizuje vzorce společenské vzájemné závislosti.

270. Sociální sítě nešíří obsah – formují naše myšlení, vztahy a identitu.

271. Umění vlažného média.

272. Malba referující k malbě.

273. Na současné umění se díváme jako do zpětného zrcátka.

274. Remix, kánon, kanón.

275. Umění jako myšlenku, nikoli jako objekt, unesla teorie umění.

276. Konečně odklonění od tradičních řemeslných dovedností a technické virtuozity

277. Postřemeslné umění chutná jako holínka v oku.

278. Jak tvoříme barvy, jak je distribuujeme a jak je vnímáme?

279. Barva už není nositelem významu, ale formou reprodukované informace.

280. Barva je kód, volba z menu, slider nebo hexadecimální hodnota.

281. Odtržení barvy od těla, fyzična a emocionality – stává se znakem, informací, volbou bez hmoty.

282. Naše barvy jsou dnes převážně elektronické.

283. Elektronická barva je nestálá, proměnlivá, závislá na zařízení, jasu, okolním světle.

284. U digitálního umění jsou všechny kopie neautenticky stejné.

285. Vaporwave, kánon, kanón!

286. Proces, kdy se data, soubory nebo obsah načítají.

287. Ikonka života v podobě rotujícího kolečka.

288. Ikonka „bufferingu“ jako ironický komentář.

289. Neoriginální digitální nejistoty.

290. Sériová výroba jako estetický princip.

291. Petting

292. # Plot settings

293. fig, ax = plt.subplots(figsize=(10, 6))

294. ax.axis(‘off’)

295. column_labels = [“Téma”, “Walter Benjamin”, “Marshall McLuhan”]
table = ax.table(cellText=table_data, colLabels=column_labels, loc=’center’, cellLoc=’left’)

296. table.scale(1.2, 2)

297. plt.title(“Srovnání: Walter Benjamin vs. Marshall McLuhan”, fontsize=14, weight=’bold’, pad=20)

298. plt.tight_layout()

299. plt.show()

300. Médium je médium.